Rețelele sociale

Instrumentul universal pentru promovarea brandului

58% dintre oameni folosesc zilnic rețelele de socializare. În medie, o persoană petrece zilnic 83 de minute navigând pe rețele.

Toate aceste persoane sunt potențiali cumpărători/beneficiari, care pot deveni clienții dumneavoastră permanenți, cu condiția unei promovări corecte a paginii corporative.

Chiar și fără vânzări directe sau accesări ale site-ului, pagina corporativă crește nivelul de recunoaștere a brandului în ochii potențialilor cumpărători, contribuind la formarea unei imagini pozitive a companiei.

Componentele promovării companiei în rețelele sociale

SMM nu înseamnă doar postăr, aceasta este o activitate complexă

Fără îndoială, conținutul este principala componentă a succesului paginii corporative în rețelele sociale. Și nu este vorba exclusiv despre conținutul comercial. Contentul de divertisment și viral a devenit, de mult timp, una dintre principalele metode de promovare a celor mai importante branduri.

Pe lângă conținut, este important să fie elaborată o strategie de atragere a abonaților, să fie analizate acțiunile concurenților, să fie stabilită o comunicare cu publicul și să fie antrenate și celelalte funcționalități ale serviciului.

Strategia de promovare trebuie să fie analizată și actualizată constant, pentru a asigura o acoperire maximă a publicațiilor și, cel mai important, a spori indicatorii de vânzări ai companiei.

Publicitate targetată în rețelele sociale

O altă particularitate a rețelelor sociale, utilă pentru business, este prezența infrastructurii publicitare interne. Reclama targetată, care este afișată publicului conform unor parametri setați de beneficiar, poate deveni o alternativă excelentă, iar cel mai important, exactă pentru serviciile reclamei contextuale.

Promovarea publicitară în rețelele sociale este mai ieftină și, pe lângă efectuarea acțiunilor țintite (perfectarea comenzii, înregistrarea pe site etc.), va duce abonații pe pagina dumneavoastră corporativă. Anunțurile publicitare în fluxul utilizatorului arată ca o postare obișnuită și inspiră mai multă încredere decât blocurile de publicitate.

Însă potențialul publicitar al rețelelor sociale nu se limitează la promovarea cu plată a postărilor. Puteți colabora cu bloggeri sau lideri de opinie. O postare pe o pagină populară, chiar dacă nu poartă caracter publicitar, va aduce brandului dumneavoastră atenția urmăritorilor bloggerului în care au încredere.

Pentru ce fel de afaceri se potrivește cel mai bine SMM?

Promovarea în rețelele sociale nu se potrivește tuturor afacerilor. Aceasta nu este utilă pentru businessurile offline și sectorul b2b, însă este perfectă pentru marketing-ul:

  • Mărfurilor

  • Serviciilor

  • Specialiștilor

  • Serviciilor și software

Cel mai important în cazul SMM este poziționarea corectă a brandului și produsului, precum și orientarea conținutului spre public. Iată câteva exemple sugestive de strategii SMM ale brandurilor mari:

  • Oreo

    Accent pe conținut video și vine-uri. Snack hacks sunt vine-uri cunoscute care prezintă diferite moduri de a consuma biscuiții Oreo.

  • Red Bull

    Compania își asigură content unic și de calitate pentru rețelele sociale, sponsorizând sporturile extreme.

  • ADT

    Orientare spre conținut de utilizator. Clienții companiei povestesc ei înșiși cu mare deschidere despre casa lor inteligentă.

  • Airbnb

    Conturile companiei din social media sunt, mai degrabă, un hub turistic. Minimum de reclamă, maximum de discuții despre rute și sfaturi.

  • TurboTax

    Un exemplu de cum poți transforma lucrurile neplăcute, bunăoară plata taxelor, într-un conținut viral și popular.

  • Edoque

    Compania vinde fructe nu prin intermediul reclamei și al promoțiilor, ci prin intermediul rețetelor video de calitate în rețelele sociale.

SMM versus alte tipuri de promovare online a brandului

Principala particularitate a marketing-ului în rețelele sociale este interactivitatea. Cu ajutorul contului corporativ în rețeaua socială puteți stabili un contact cu clientul, înțelegându-i problemele și așteptările.

Menționarea unui brand în rețelele sociale este percepută de vizitator mai organic decât tipurile clasice de reclamă. O postare tematică frumos proiectată nu provoacă reacții de respingere din partea cititorului și dorință de a o trece cât mai repede cu vederea.

Este important să ținem cont de următoarele particularități ale publicului în rețelele sociale:

  1. Publicul caută aici conținut distractiv;
  2. Posturile utile, pe care vrei să le distribui, de asemenea au un potențial viral;
  3. Contentul grafic este mai valoros decât cel textual.
Criteriul de comparați SEO Reclama contextuală SMM
1 Configurare și lansare rapidă     +
2 Rezultat rapid   +  
3 Efect după finalizarea campaniei +   +
4 Încredere din partea utilizatorilor +   +
5 Potrivire pentru orice business + +  
6 Targetarea publicului   + +
7 Cost ridicat + +  

Un efect mai bun poate fi obținut doar prin combinarea tuturor canalelor de marketing. Însă, la stabilirea priorităților trebuie să ținem cont de specificul și publicul-țintă al afacerii.

În cazul combinării canalelor este important să fie menținut același mesaj de marketing și aceeași poziționare a companiei, formându-se astfel reputația și imaginea acesteia în ochii publicului-țintă.

Particularitățile elaborării conținutului pentru promovare în rețelele sociale

Cheia succesului campaniilor de promovare în rețelele sociale este analiza și monitorizarea permanentă. Trebuie analizate nu doar publicul și concurenții, dar și trendurile și mecanismele actuale ale marketing-ului social. Rețelele de socializare se schimbă mai rapid decât orice alt canal de publicitate și este nevoie să aduceți în permanență ceva nou pentru menținerea publicului.

În cazul nișelor complicate pentru generarea conținutului și al sectorului b2b, este mai indicată promovarea prin intermediul paginilor tematice, fără o menționare explicită a brandului. Dezvoltând o pagină utilă doar pentru ingineri sau doar pentru femei gravide, puteți aduna un public-țintă mai repede. Și abia apoi le puteți furniza reclama brandului, fără a avea nevoie pentru aceasta de un buget suplimentar.

Este extrem de importantă prezența conținutului distractiv și util. Primul reprezintă scopul accesării de către utilizator a contului în rețeaua socială, iar al doilea generează dorința acestuia de a păstra postarea pe perete și de a se abona la sursa unor astfel de informații. În așa fel, puteți asigura grupei o acoperire virală și noi abonați fără un buget pentru reclamă.

Colaborarea cu META

Simplitatea vizuală a promovării în rețelele sociale este înșelătoare. O campanie SMM eficientă este, întotdeauna, o strategie de promovare bine gândită. Doar un specialist SMM cu experiență poate furniza rezultate concrete. În toate celelalte cazuri riscul pierderii inutile de bani și timp este foarte mare.

Aflați condițiile de colaborare cu specialiștii Meta în domeniul marketing-ului SMM indicând numărul dumneavoastră de telefon în formularul de feedback.


Suntem o echipă profesionistă și știm să vă îmbunătățim site-ul.

Acord pentru utilizarea cookie-urilor
Utilizând acest site, sunteți de acord cu modul de utilizare a serviciilor Google cookie. Подробнее о политике конфиденциальности.
REFUZA